CRM nedir sorusunun cevabı olarak işletmelerin, var olan ve potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkilerin en etkili ve verimli olması için kullanılan yöntemlerin genel adıdır. Açılımı Customer Relationship Management olan CRM, Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamını ifade etmektedir.
Müşteri ilişkilerinin verimliliğini ve etkinliğini sağlamak adına ilk olarak müşterinin ihtiyaçlarını anlamak ve ihtiyaca yönelik ürünler ile arge çalışmaları yapmak gerekmektedir. Ardından ürünleri doğru müşteriye doğru zamanda, doğru fiyat ve yerde sunmakla olmalıdır.
CRM Yazılımı Nedir?
CRM yazılımı, büyük holdinglerden küçük, orta ve mikro şirketlere kadar tüm şirketlerin satışlarını ve karlılığını artırmak için kullandığı bir yöntemdir. CRM, müşterileri dinleyerek yeni satış stratejileri geliştirmek anlamına gelir. CRM yazılımları bu amaçla geliştirilmiş tüm yazılımları ifade etmektedir. Başka bir deyişle, CRM yazılımı, potansiyel müşterilere ulaşarak yeni müşteriler edinmenin yanı sıra mevcut müşterileri ve tüm bu müşteri tabanlarını korumayı ve nihayetinde onlara bağlı sadık müşteri markalarını ve ürünlerini kazanmayı amaçlayan tüm araştırmaların çatı terimidir. CRM yazılımı ile müşteriler kendilerini özel hissederler ve dolayısıyla şirkete veya ürüne bağımlı hale gelirler.
CRM yazılımı ile süreçlerden elde edilen veriler saklanmakta, işlenmekte ve araştırmalardan çeşitli istatistiksel veriler elde edilmektedir. CRM yazılımları bu amaçla geliştirilmiştir. Sadık bir müşteri tabanı oluşturmak için elde edilen tüm verileri analiz ederek satışları ve karlılığı artıran yazılımlar; CRM yazılımlarıdır. Müşteri verilerini depolamak ve analiz etmek için CRM yazılımını kullanırken, çalışanlarında performans açısından değerlendirilmesi sağlanmaktadır. İyi bir CRM yazılımı; müşteri, pazarlama, satış, teknik servis yönetimi ve iyi bir teknik altyapıdan oluşmaktadır.
CRM yazılımlarının şirketlere sundukları faydalar ve temel amacı; her şirket gibi karlılığı arttırmaktır. CRM yazılımı kullanan şirketler, müşterilerini dinleyerek, isteklerini anlayarak ve taleplerini hızlı bir şekilde yanıtlayarak kaliteli bir profil oluşturmaktadır. Aynı zamanda mevcut müşterilere yeni sadık müşteriler katarak potansiyel müşterilere ulaşan, satış yapan ve sipariş alan bir firma haline gelmektedir. Tüm bunların bir yazılım ile yapılabilmesi de firmalara ve çalışanlara büyük hız kazandırmaktadır.
CRM yazılımı ile müşteriler hiçbir şekilde genelleştirilmez, analiz yapılabildiği için detaylar bulunmaktadır. Müşterilerin tüm satın alma alışkanlıkları ve detayları CRM yazılımı ile bilinebildiği için satış sürecini de kolaylaştırmaktadır. Ayrıca işlemleri gerçekleştiren satış elemanlarının performansları da CRM uygulaması üzerinden çok net bir şekilde takip edilebilmektedir. Pazarlama aşamasında süreci otomatikleştirir ve satış elemanlarını tüm kampanya bilgilerine ulaşabilmekte ve çapraz satışa yönlendirmektedir. Müşterileri dinlemek ve onlarla iletişim kurmak için şirketlerin CRM yazılımı kullanması gerekmektedir. CRM yazılımları ile daha fazla müşteriye ve daha fazla kara ulaşmak mümkün kılınmaktadır. Bilgiler, müşterilerin ihtiyacına uygun olarak sınıflandırılmaktadır. Bu özelliği ile de satış ve pazarlama personelleri vakit kaybetmeden gerekli stratejileri kolaylıkla yapabilmektedir.