İnstagram, 1 milyarı aşkın kullanıcısı ile en çok kullanılan sosyal medya platformlarından birisi. Araştırmalar gösteriyor ki kullanıcılarının yüzde 50’si en az bir işletme hesabını takip ederek alışveriş yapıyor. İnstagram’ın dijital pazarlamadaki önemi bu şekilde ön plana çıkıyor olup en iyi reklamlardan birisi olduğu düşünülüyor. 2010 yılı itibari ile hayatımıza giren İnstagram yalnızca bir fotoğraf paylaşma uygulaması olarak kullanılıyordu. 2018’den beri ise çok yoğun kullanılmakta olan ve yükselişe geçen bir platform. Samimi dili ve her ilgi alanından içeriğe ulaşmanın çok kolay olduğu bu uygulama kullanıcılar tarafından ilgiyle tercih ediliyor. Kişiselleştirilmiş deneyim sunması sayesinde her kullanıcı ilgi duyduğu ya da aradığı içeriklere kolaylıkla ulaşıyor. Keşfet sekmesi sayesinde yeni ve popüler içeriklerden kolayca haberdar olunabiliyor. Bu durum ise neredeyse en çok içerik üreticileri ve markaların işine yarıyor. Öyle ki bu sayede reklam yapılarak geniş kitlelere ulaşım sağlanıyor. Kullanıcılar İnstagram’ın bu özelliğinden yararlanabilmek için ise danışmanlık almak istiyorlar. Öncelikle bu konuda yapılması gereken ilk adım bir işletme hesabına geçmek oluyor. Daha sonrası için ise kitlelere ulaşmak için izlenmesi gereken birçok ayrıntı bulunuyor.
İnstagram Pazarlaması
Markanızı samimi bir dille tanıtmak için İnstagram günümüzde sosyal medya ajansı ile en ideal seçeneklerden birsini oluşturuyor. Müşterilerinizi herhangi bir zorlama olmadan ürünlerinize çekerek ayrıntılı bir şekilde tanıtabilirsiniz. Ürünlerinizin bilinir olmasını artırmak için İnstagram’dan yardım alabilirsiniz. İnstagram pazarlaması oldukça yaygın olup yaklaşık 25 milyon olmak üzere işletme profili yer alıyor. Kullanıcıların yüzde 70’i bu platform üzerinde marka aradığını ve bilgi aldığını dile getiriyor. En etkileşime sahip sosyal medya platformlarından birisi olarak çok hızlı şekilde iletişim sağlama imkanı sunuyor. Kolayca yorum ve beğeni almaya yardımcı hızlı bir algoritması bulunuyor. Uygulama kişiye özgü öneriler sunarak ürünleriniz ile ilgilenen kitleye daha kolay ulaşmasına yardımcı oluyor. Yaratıcılığı yansıtma fırsatı vermesi ile küçük veya büyük birçok işletme pazarlama imkanlarından yararlanarak kendisine pazarda yer buluyor.
Sosyal medya kitleler ile iletişim kurmada en iyi platformlardan birisi. Bu sayede dijital pazarlama üzerinde çok büyük etkisi bulunuyor. İşletmeler İnstagram aralığı ile kendisini büyütme fırsatı elde ederek kar edebiliyorlar. İnstagram takipçisi artırma yoluyla daha fazla kullanıcıya ulaşmak mümkün oluyor. Markanızın daha popüler hale gelmesi için ise sürekli güncellenmekte olan bazı optimizasyonlar bulunuyor. Bunun için programlar ve çeşitli hileler bulunsa da takipçilerin organik şekilde elde edilmesi çok önemli olmaktadır. Bu sayede gerçek kullanıcılara ek olarak sizin ürünlerinize ve içeriklerinize uygun hesaplar takip edecektir. Bu kişiler hedef kitleniz olup alışveriş yapmakta ve bilinirliğinizi artırmaktadırlar. Bunun için ise düzenli paylaşımlar ve IGTV içerikleri oluşturmak gerekmektedir. Story özelliğinden de yararlanarak kaliteli içeriklerle hedef kitlenizin dikkatini çekerek İnstagram’ın dijital pazarlama olanaklarından siz de yararlanabilirsiniz.