Hedef kitle belirleme sosyal medya yönetimin en önemli noktalarındandır. Yaş aralığı, cinsiyet, ilgi alanları belirlenen kitlenin bilinmesi gereken unsurlarındandır. Hedef kitlenin ilgisini çekmek adına anket yapılabilir. Ve hatta özel günlerde verilen hediyelerle birçok kişi çekilebilir.
Arama motorlarında üst sıralarda çıkma kaliteli sosyal medya yönetimi ile sağlanır. Bunu başarabilmek adına özgün ve kaliteli içeriklere sahip olmak şarttır. İçerik yönetimi sosyal medya yönetiminin temel yapıtaşlarından biridir. Ve içerik yönetimi güzel bir şekilde yapıldığında hedef kitleyi çekmek de daha kolay olacaktır.
Sosyal medya yönetiminde bir diğer dikkat dilmesi gereken husus rakip kuruluşların sosyal medyadaki durumlarını incelemektir. Rakip firmaların hareketleri güncel olarak takip edilmeli ve onlardan daha çarpıcı gönderiler paylaşılmalıdır. Sosyal medya hesaplarını rakiplerden daha aktif ve dolu içeriklerle kullanmak çok önemlidir.
Artık hemen hemen her marka, şirket reklamlarını internet üzerinden yapmaktadır. Arama motorları reklamları yetersiz kalacağı için sosyal medya hesaplarından da reklam yapılmalıdır. Bu sayede markayı çok daha fazla kişiye tanıtma fırsatı bulunur.