Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO), bir form doldurma, müşteri olma veya başka bir şekilde, istenen bir eylemi gerçekleştiren web sitesi ziyaretçilerinin yüzdesini artırmanın sistematik bir işlemidir. CRO süreci, kullanıcıların sitenizde nasıl hareket ettiğini, hangi eylemleri gerçekleştirdiklerini ve onları hedeflerinizi gerçekleştirmekten neyin alıkoyduğunu anlamayı içerir.
Dönüşüm nedir? Dönüşüm, sitenin hedefini gerçekleştiren ziyaretçinin genel terimidir. Hedeflerin birçok şekil ve boyutu vardır. Web sitenizi ürün satmak için kullanıyorsanız, birincil hedef (makro dönüşüm olarak bilinir) kullanıcının satın alma işlemi yapmasıdır. E-postaları görmek için kaydolmak gibi, bir kullanıcının makro dönüşümü tamamlamadan önce gerçekleşebilecek daha küçük dönüşümler vardır. Bunlara mikro dönüşümler denir.
Dönüşüm Örnekleri;
Makro dönüşümler:
-Siteden ürün satın almak
-Fiyat teklifi
-Bir hizmete abone olma
Mikro dönüşüm örnekleri:
-E-posta listelerine kaydolma
-Bir hesap oluşturmak
-Sepete ürün eklemek
Sitenizin dönüşüm oranı, bir kullanıcının bir hedefi tamamlama sayısının site trafiğinize bölümüdür. Bir kullanıcı her ziyarette dönüşüm gerçekleştirebiliyorsa (örneğin, bir ürün satın alarak), dönüşüm sayısını, oturum sayısına (bir kullanıcının sitenize giriş sayısı) bölün. Bir abonelik satıyorsanız, dönüşüm sayısını kullanıcı sayısına bölün.
Dönüşüm oranı optimizasyonu, ziyaret sitenize ulaştıktan sonra gerçekleşir. Bu, organik arama sonuçlarından sitenize kimin tıkladığına, kaç tıklama aldığınıza ve hangi anahtar kelimelerin trafik çektiğine odaklanan SEO veya ücretli reklamlar için dönüşüm optimizasyonundan farklıdır.